ضرب المثلهای جهان

ضرب المثل چینی . ضرب المثل های چینی . ضرب المثلهای چینی . ضرب المثل جینی . ضرب المثل های ملل دنیا . ضرب‌المثلهای فرانسوی . ضرب المثل افریقایی . ضرب المثل چینی . بهترین ضرب المثل های دنیا . زیباترین ضرب المثل های دنیا . ضرب المثلهای جهان . 10,054,247

ضرب المثلهای جهان

ضرب المثل چینی . ضرب المثل های چینی . ضرب المثلهای چینی . ضرب المثل جینی . ضرب المثل های ملل دنیا . ضرب‌المثلهای فرانسوی . ضرب المثل افریقایی . ضرب المثل چینی . بهترین ضرب المثل های دنیا . زیباترین ضرب المثل های دنیا . ضرب المثلهای جهان . 10,054,247

ضرب المثلهای جهان ۱

انگلیسی: طمع به همه چیز، از دست دادن همه چیز است.
ترکی: پایان جدایی ملاقات مجدد است.
عربی: هیچ کس را وادار به دو کار نکن، جنگیدن و زن گرفتن.
تازی: پرده اشک را با سوالات پاره کن!
انگلیسی: ضربات کوچک درختان بزرگ را از پای در می آورند.
ایتالیایی: معنی همه چیز دانستن هیچ ندانستن است.
تازی: مشورت با کسی کن که تو را به گریه می اندازد نه با کسی که تو را می خنداند.
روسی: برای کسی که شکمش خالی است، هر نوع باری سنگین است.
ژاپنی: «ملاقات» آغاز جدایی است.
دانمارکی: وقتی که آش از آسمان می بارد گدا قاشق ندارد.
لاتین: « مردگان» بهترین مشاورانند.
لهستانی: یک دروغگو می تواند دور دنیا برود ولی نمی تواند مراجعت کند.
یونانی: همه کس قوم و خویش آدم ثروتمند است.
فارسی: پیکان از جراحت به در آید و آزار در دل بماند.
عربی: «عشق» را نمی شود با پنهان کردن پنهان کرد.
سوئدی: «مرگ» آخرین پزشک است.
آفریقایی: یک دوست خوب را با هر دو دستت نگاهدار.
فارسی: مرد حکیم خرده نگیرد بر آینه.
یونانی: یا حرفی بزن که از خاموشی بهتر باشد یا خاموش باش.
اسپانیولی: بدی اشخاص احمق، هم تراز نیکی اشخاص عاقل است.
فارسی: صدقه، راه به خانه ی صاحبش می برد.
لاتین: یگانگی هدف، دوستی ایجاد می کند.
اسپانیولی: مرد برای آسایش زن می گیرد و زن به خاطر کنجکاوی شوهر می کند.
فارسی: «علم» از بهر دین پروردن است نه از بهر دنیا خوردن.
طبرستانی: به من رفیقی بده که با من گریه کند، دوستی که با من بخندد را خودم پیدا می کنم.
فنلاندی: همیشه کمی بترس تا هرگز محتاج نشوی زیاد بترسی.
اسلواکی: تا وقتی که «زبان» زنده است «ملّت» نمرده.
بوسنی: مرحله اول بلاهت آن است که خود را عاقل بدانیم.
لهستانی: یک کلید طلایی به هر دری می خورد.
بلژیکی: متنبه کردن بهتر از متنبه شدن است.
انگلیسی: شوهر به مرد کن نه به پول.
مثل ایتالیائی  :عشق یعنی ترس از دست دادن تو.
مثل  لاتینی : اندیشه ی گوینده از گفتارش مهم تر است.
مثل انگلیسی: یک متر یک متر سخت است ولی یک سانت یک سانت مثل آب خوردن است.
مثل مصری  : تندرستی ، تاجی است بر سر انسان سالم ولی هیچ کس جز یک بیمار این تاج رانمی بیند .
ضرب المثل ژاپنی : باید حریف را به کمک حریف دیگری بدام انداخت
مثل هندی : سکوت هرگز اشتباه نمی کند  و هر چه طولانی تر باشد ، بهتر قضاوت می کند
مثل قدیمی : اگر سخن نقره است ،خاموشی طلا است
نظرات 11 + ارسال نظر
مهران جمعه 24 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 12:43 ب.ظ http://hmohamadian.blogfa.com

ممنونم از آرشیوی که در اختیار گذاشتین

تو میدونی من نمیدوم& you know,idon' know پنج‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:17 ب.ظ http://mojtaba1339.blogfa.com/

با سلام
خیلی خوشم آمد ای وال باز هم میام
درپیوند میزم اگر راضی هستی (نه اون هستی که حال میگن - شوخی)
موفق باشی (جدی گفتم)
http://mojtaba1339.blogfa.com/

کامران سه‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:00 ب.ظ

سلام فدای شما که لااقل بعث میشین ادم چیزایی یاد بگیره خیلی خوشحال شدم فدای دستت عزیز

رها شنبه 22 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 03:30 ب.ظ http://hamdardee.blogfa.com

بسیار زیبا بود و از شما تشکر می کنم اگر دوست داشتی یک سر به وبلاگ من بزن و یک نظر هم بدی من و خوشحال می کنی

آتوسا شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 07:16 ب.ظ

عالیه بود ایول
دمت گرم

مهرداد صفاران جمعه 5 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:57 ب.ظ

واقعا لذت بخش بود. اما بچه ها اگر کسی مطلب جالبی داشت لطفا به ایمیل زیر بفرسته.
me.sorin@yahoo.com

سلام دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:47 ب.ظ

ممنون از این برنامه


از این استفاده کردم بخاطر درست کردن روزنامه دیواری


خدا نگهدار

رحمان چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:05 ق.ظ

زیباست ممنون

محمد مهدی پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:05 ق.ظ http://mesomtanha80.blogfa.com

سلام خوبه GHASHENGE
AGE KHASTY MITONY BE VEBLAGE MANAM BIAI
DOSET DARAM BAY

فاطمه جمعه 16 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:22 ق.ظ

ممنون من ازین مطلب استفاده کردم در امتحان

لیلا چهارشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:39 ب.ظ

واقعا زیباست ولی فارسی نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد